Pyramiden

8 september 2016 - Longyearbyen, Spitsbergen en Jan Mayen

Vanmorgen ben ik eerst naar het beroemdste verkeersbord van Longyearbyen gelopen. Op dit bord wordt gewaarschuwd voor witte ijsberen. Na dit punt mag je niet zonder geweer lopen. Maar de omgeving was ook prachtig! Een voorgrond met mooie herfstkleuren en de bergen met een toefje sneeuw!

Na een kort bezoek aan het mooie museum en lunch was het tijd voor de excursie naar Pyramiden. We stopten eerst bij een prachtige gletsjer waar de afgelopen dagen ijsberen gezien waren. Maar helaas, niet toen wij er waren.

Hierna was het de beurt aan Pyramiden. Dit is een voormalige Russische mijnplaats die in 1998 werd gesloten en nu een spookstad is. Helaas werd de inmiddels wereldberoemde gids Sasha geïnterviewd en heeft Iwan, ook een Russische gids ons rondgeleid. Wel weird, leeg zwembad, filmrollen op de grond, een achtergelaten tas, ze bewoners hebben de boel plotseling moeten verlaten.

Tot slot zwom er even een walvis met ons mee en kwamen we om half acht weer terug in de haven waar ons onderkomen, het zeilschip De Noorderlicht al op ons ligt te wachten.

Dus vanaf morgenmiddag geen updates meer, er is geen WIFI op het schip!

1. Debby:
    8 september 2016
    Jammer van de ijsbeer :-) we zien de foto's zodra je weer WiFi hebt.
  2. Astrid:
    9 september 2016
    Leuk om met jullie mee te genieten Corrina. Op de rest van het verhaal wachten we tot volgende week. Geniet!