Wadi Rum

16 november 2013 - Wadi Rum, Jordanië

Zaterdag 16 november 2013

Slapen onder de sterren is een ding. Maar 's ochtends de warme slaapzak verlaten is toch weer een ander ding. Maar het is gelukt. Na het ontbijt stapten we in de achterbak van de jeeps om de woestijn te verkennen. Onze eerste stop waren de zandduinen. Ongelofelijk mooi rood zand was dat. Alleen je deed 2 stappen omhoog en zakte er 1 weer naar beneden. De volgende stop waren rotstekenen. Via een smal richteltje kon je ze goed zien!

Daarna reden we naar de "Natural Bridge". Hier mocht maar 1  persoon opstaan. Dus niet meer zo stevig! Maar een voor een hebben we hierover gelopen voor de foto! Daarna reden we naar een nog hogere Natural Bridge, maar daar moest je bijna een klimgeit voor zijn om boven te komen.

Ondertussen was het tijd voor de lunch, Onze kok van het kamp kwam heerlijke rijst, groente en sla brengen. Met een goed gevulde maag konden we de wandeling in de kloof beginnen. Eerst een behoorlijk stuk omhoog door zandduinen en daarna via een smalle kloof de rotsen naar beneden klauteren. Na een half uur bereikte we het punt waar de jeeps stonden.

De laatste stop was bij weer andere rotstekeningen en daarna reden we weer terug naar het kamp. Maar wat was de omgeving mooi! En wat was het rijden in de jeep gaaf! We hebben een topdag gehad!

's avonds ervoor gekozen om in de bedoeiden tent te gaan slapen. Was ook niet verkeerd maar na twee nachten op een matje op de grond te hebben geslapen groeide het verlangen naar een echt bed!

1. Anita:
    19 november 2013
    Dit klinkt ernaar, dat ik dit ook wel mooi zou vinden. Natuur in plaats van ouwe meuk...hahahaha....;-)