Absoluut "tot ziens" Noorwegen!

22 juni 2012 - Rovaniemi, Finland

Vandaag verlaten we het mooie Scandinavië. Maar voor we de luchthaven gaan opzoeken stoppen we eerst nog bij het Artikum in Rovaniemi, Finland. Dit is een museum en Artic onderzoekscentrum. Dit is absoluut de mooiste museum wat ik deze reis heb gezien. Naast informatie over de wildlife, zag je hoe de bewoners leefden in het verleden en heden. Er was een aparte afdeling over het leven op de noordpool en een ruimte waar je liggend kon genieten van het noorderlicht.

Om 11.00 uur genoten we van een mooie slideshow wat ons liet zien hoe de seizoenen veranderen. Prachtige beelden die een hele mooie vakantie afsloten.

Daarna reden naar de luchthaven en zes uur later stonden we weer op Nederlandse bodem.

Ik vraag me af waarom ik zo lang heb gewacht met deze landen te bezoeken. Wat een prachtige natuur relatief dichtbij! Ik ga zeer zeker terug, vooral Noorwegen waarvan ik nu nog maar een klein gedeelte gezien heb. Maar ook nog een keer naar de Noordkaap en dan wellicht in de winter.

Bedankt voor het volgen van mijn reis en graag tot de volgende vakantie!

Corrina

De foto's staan online! Hier zijn ze te vinden : http://foto.topazer.nl/#5.0

1. Betty:
    23 juni 2012
    Fijn dat jij het naar je zin heb gehad was leuk om jou te volgen op naar de volgende reis tot gauw.
  2. Tante gonny:
    24 juni 2012
    Dag Corrina,

Welkom terug in Nederland. We zien uit naar je volgende vakamtieverhaal.

Groetjes,
    Oom Kees en Tante Gonny
  3. Sjaak in 't Veld:
    25 juni 2012
    Hoi Corrina

Welkom thuis, na een fantastische vakantie, wat een mooie en rijke
    belevenissen.
    Groetjes
    Sjaak
  4. Cock Herreveld:
    26 juni 2012
    Wat leuk gedaan het verslag met zoveel details! Zaken die ik al weer vergeten was en wilde gaan opzoeken, lees ik nu bij jou!
    Bedankt voor je gezelschap tijdens deze mooie en bijzondere reis!
    Groetend, Jan en Cock Herreveld
  5. Cock Herreveld:
    4 juli 2012
    Hoi Corrina,
    Ondertussen zijn we ook alweer 5 dagen met de kleinkinderen naar de Veluwe geweest, heel gezellig, maar wel vermoeiend!
    Wil jij mij binnenkort eens boeken sturen om te kijken of ik ze kan plaatsen?
    Ben benieuwd en groet, Cock H.