Anchorage

22 augustus 2011 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

20 augustus 2011

Om half zes werd ik opgehaald en reden we met 2 hondjes op de achterbank naar Schiphol. De koffer kon ik gelijk afstorten zodat we nog tijd hadden voor een cappucino en het nuttigen van ons ontbijt. Daarna was het tijd om aan de lange reis te beginnen. Het begon al prima. Ik zat in het midden en van de drie stoelen was mijn stoel de enige die bezet was. 10,5 uur heb ik kunnen liggen of  met de benen gestrekt kunnen zitten.......kortom, het leek wel businessclass! De aansluitende vlucht was veranderd, i.p.v half vijf kon ik om 15.10 uur mee naar Anchorage. Ik had 1,5 uur om door de douane te gaan, de koffer op te halen en deze vervolgens weer af te geven. Tien minuten voor boarding stond ik voor de gate......echter geen vliegtuig te bekennen. De vlucht was vertraagd naar 18.15 uur! Het vliegtuig moest uit Chicago komen en daar heeft deze vanwege noodweer drie uur langer aan de grond gestaan. Maar, voordeel van deze vlucht was dat er geen stopover was in Seattle, dus was ik om 22.15 uur (i.p.v. geplande 23.30 uur) op Airport Anchorage! Dus, hoe ze het doen weet ik niet, maar met een latere vlucht ben je gewoon eerder op je bestemming!

21 augustus 2011

Ondanks dat ik ruim 7 uur heb kunnen slapen, soezen, dommelen in het vliegtuig heb ik toch nog goed doorgeslapen tot zes uur! Vandaag doe ik het rustig aan. Iets na tien uur heb ik de bus genomen naar Downtown Anchorage. Toen ik uitstapte was de Big Wild Life Runs (marathon) al begonnen. Er hing een gezellig sfeertje in de binnenstad. De middag heb ik winkelend doorgebracht. En dan echt op zijn hollands.........alleen kijken, niet kopen! Anders zeul ik alles drie weken mee terwijl ik de laatste dag ook nog in Anchorage kan shoppen. Ik heb in ieder geval je lepelhouder met beertje gevonden Anita! Staat genoteerd. Enne.....de Princess bus rijdt hier regelmatig rond..............wellicht zie ik het cruiseschip ook nog! Inmiddels is het bij mij vijf uur. Ik ga zo mijn eten halen bij de Subway...... Oh en het weer vandaag was zonnig met af en toe een wit wolkje......temperatuur zo'n 20 graden! Lekker om te wandelen maar de bewoners van Anchorage vonden het hoogzomer! ik zag al iemand in zwembroek de BBQ aansteken......