Donderdag naar Guangzhou (Kanton)

25 september 2014 - Guangzhou, China

Vanmorgen hebben we eerst heerlijk ontbeten bij Lucy's. Pancakes! Mjammie. Om 10.00 uur stapten we in de bus die ons in 6 uur naar Kanton zou brengen. Twee tussenstops van 15 minuten, muziek en een boek zorgden ervoor de tijd vloog.

Reisgidswijsheden: Guangzhou is de hoofdstad van de provincie Guangdong, gelegen aan weerszijden van de Parelrivier (Pearl River) - inwonersaantal ca. 12,7 miljoen inwoners en ligt op 120 km NNW van Hong Kong.

Kanton is een drukke havenstad met enorm veel betonnen woonflats. Op het eerste zicht niet echt een "gezellige" stad, maar we blijven hier maar een nachtje.

Vanavond hebben wij bij het diner afscheid genomen van onze gids Mark. Hij vliegt morgenochtend om 6.00 uur naar Beijing om de volgende groep op te halen en dezelfde reis te gaan doen. We zullen zijn enthousiasme gaan missen in Hong Kong. Maar daar wacht Mathew ons op om de hoogtepunten van Hong Kong te laten zien.

Morgen om 7.00 uur vertrekken we naar de douane om met de Turbo Cat veerdienst naar Hong Kong te varen. Ik heb begrepen dat er niet altijd (gratis) WiFi beschikbaar is. Mocht ik vrijdag of zaterdag geen update kunnen doen, dan volgt het rest van het verslag zodra ik weer terug in Breda ben.

1. Jeanne Herijgens:
    25 september 2014
    Wat hebben jullie een mooie reis!!
    groetjes Louis en Jeanne
  2. Ina:
    25 september 2014
    Shop ze in Hong Kong!
    En een goede terugreis gewenst.