Heerlijke luchtjes.......

3 juli 2010 - Laugar, IJsland

Zaterdag hebben we  de omgeving van  Myvatn (muggenmeer) verkend. De  dag begon met  regen  dus iedereen hijste zich in  regenkleding. Toen we  aan de wandeling door Dimmuborgir (Donkere Burcht) liepen te  genieten was het al weer droog. Hierna was de  ringvormige explosiekrater Hverfell  aan de beurt. Deze  zijn we opgeklommen en  een  stuk  rondgelopen.  Heel vermoeiend maar het uitzicht was de klim  waard. De volgende  stop was een kloof/scheur in  de grond. Hier  loopt de breuklijn en de Amerikaanse plaat en Europese plaat schuiven hier behoorlijk. Vervolgens hebben we wat uurtjes doorgebracht  bij Leirhnjukur. Pruttelende modderpotten en rokende gaten met heerlijke rotte eierenlucht! De omgeving bestaat uit een bijzonder mooi solfatarenveld  en verse zwarte lava. Helaas begon  het weer wat te  regenen en  zijn we  terug naar het hotel gegaan. Wederom weer  een geslaagde dag!  IJsland  is echt heel mooi!

De reisleider  probeert dinsdag een TV te regelen. Als dit niet lukt, dan  ontvangen wij heel graag weer sms'jes Anita!

1. Mirjam:
    4 juli 2010
    Ik moet zeggen dat Myvatn gezelliger klinkt dan muggenmeer... Ik hoop dat jullie dinsdag de wedstijd kunnen volgen en anders zondag de finale bij Anita op de bank, ik zorg voor de eiersalade...ofwel zwavellucht!! Even nog Uruquay verslaan da's alles...tja ik weet het ik ben een ras-optimist! ;-) Geniet van je vakantie!
  2. Sjaak in 't Veld:
    5 juli 2010
    Ondanks de eierenlucht wel een ervaring om
    niet te missen.
    Is er nog wat van het stof van enige maanden terug te merken, of verder een frisse lucht?