Wisselende landschappen

5 juli 2010 - Kirkjubæjarklaustur, IJsland

Zondag zijn we eerst naar de waterval Dettifoss gereden. Om een  idee te krijgen over de hoeveelheid water te krijgen kwamen we uit  op 200 badkuipen gevuld met water per seconde! Heeeel veel water dus. De rest  van  de dag reden we door een desolate lavawoestijn en  vervolgens door het fjordengebied. Ongelofelijk mooi en spectaculair! We hebben nog wel een spannend moment beleefd,  tijdens het  passeren van een pas kwamen we in de wolken terecht waar het zicht maximaal 20 meter was! Gelukkig hebben we een  hele goede chauffeur Frissie  geheten.

Maandag hebben we genoten van de tocht langs de fjorden. Het ene punt was nog mooier  dan  het andere en we hebben ook een heerlijke wandeling langs de kust gemaakt. Hier  zagen we  zeehonden, meeuwen en ederdonseenden. Na de  lunch was Jokulsarlon  aan de beurt. Een  prachtig meer aan de voet van  de Breidamerkurjokull met vele ijsbergen  en sculpturen. We zagen hondjes, zeedraken en ook hier zwommen  zeehondjes. Het zonnetje  deed goed zijn  best, we  lopen allemaal met rode gezichten rond. Kortom, weer genoten van een heerlijke  dag.

Van de zwavelluchten hebben we geen  last meer. Dus we kunnen weer  gewoon ei bij het ontbijt nemen. En we komen pas over twee dage in  de  verre  buurt van de Eyafjallajokul, maar ik zal kijken  of er nog wat as te vinden  is!

1. Anita:
    6 juli 2010
    Tsja, met een chauffeur die Frissie heet hoef je niet op 25 graden te rekenen, daar! Hier loopt de temperatuur weer op, weet niet of het het weer is, of de oranjekoorts die het land in zijn greep heeft. Veel plezier nog en Bandit says whoooo!