Mozes en drijven!

10 november 2013 - Madaba, Jordanië

Zondag 10 november 2013

Om half zes werden we opgeroepen voor het gebed! Dit klonk zo melodieus dat ik prompt weer in slaap ben gevallen. Grappig om dit eens mee te maken. Omdat het zondag was, konden we pas om kwart voor elf de 6e eeuwse mozaïek, de kaart van Madaba in de Grieks-Orthodose kerk van St. George bezoeken. Tijdens de mis is het mozaïek verborgen onder een tapijt.

Hierna reden we naar Mount Nebo. Hier sprak de Here tot Mozes: Dit is het land dat Ik, Abraham Izaak en Jakob onder ede beloofd heb met deze woorden: aan uw nageslacht zal Ik het geven. Ik heb het u met uw ogen laten zien, maar gij zult daarheen niet overtrekken. Mozes zag hier dus het beloofde land maar is er zelf nooit geweest. Vanaf dit punt zagen we ook de Dode Zee, die we met vele haarspeldbochten wisten te bereiken. Deze ligt circa 400 m onder het zeeniveau en is daarmee de laagste plek op aarde. De Dode zee speelt een centrale rol in de Bijbel en de Koran maar wij gingen voor het melkblauwe water, waarin je zonder moeite blijft drijven. Anderen smeerden zich ook nog in met modder wat hilarische foto’s opleverde. En als toetje zagen we nog een mooie zonsondergang.

Al met al was het mooie dag, veel gelachen en nog een kleurtje opgedaan ook!

1. Sjaak in 't Veld:
    11 november 2013
    Jouw verhaal spreekt mij zeer aan, zeker als je de Bijbelverhalen
    kent, prachtig.
    Het lijkt me een heerlijk verblijf
  2. Ina:
    11 november 2013
    Zo, jij kent je klassiekers!
    Maar ik had op z'n minst een modderige foto van jullie verwacht!
    Leuk om wat 'bekende' foto's te zien. Voelt goed dat land hè.
  3. Anita:
    11 november 2013
    Aan die stoel te zien, zit je gewoon met je kont op de bodem.......hier is Jezus zeker ook over het water gelopen? Hahahahaha........
  4. Corrina:
    11 november 2013
    Ha, zelfs die stoelen bleven drijven. Viel niet mee om daar op te gaan zitten! Helaas Ina, geen modderbad voor mij! Ben helemaal geen waterrat dus vond het al een prestatie om het water in te gaan! Daar is het ook blij gebleven.
  5. Cock Herreveld:
    18 november 2013
    De Dode Zee in Israel sprak meer tot de verbeelding. Het was hier zo netjes!