Pentekeningen.....

12 februari 2013 - Svolvær, Noorwegen

Afgelopen maandag zijn we in het dal van de camping gebleven. Het zonnetje scheen en er zijn hier volop interessante/leuke foto plekjes. Voor mijn eindthema van het derde jaar fotografie wil ik mijn clownspop op verschillende locaties fotograferen. Van schuren, naar traktors, naar dakgoten. Het was heerlijk om te doen.

's avonds net na het eten begon het luchtspektakel weer. Weer enorm groot en bewegelijk. Soms zagen we wel drie gordijnen! De oe's en aa's schalde weer over de camping. Tegen twaalven hield ik het voor gezien. Er kwam al weer een ijslaagje op de camera en de voetwarmers, muts, dubbele broek, trui, vest, jas was niet genoeg meer om me warm te houden!

Vandaag zijn we eerst naar een lokatie gereden waar je alleen maar prachtige pentekeningen in kon zien! En bomen die wel bevroren leken. Prachtig gewoon. Daarna nog even naar het strand gegaan, niet om een duik te nemen maar om de lijnen, de golven en de kleur van de lucht te vangen. Nooit geweten dat de waterlijn fotograferen zo leuk kan zijn!

Daarna was Henningsvaer aan de beurt. Hier ben ik afgelopen zomer nog geweest. Toen zonnig en heel druk.......nu mooie rode lucht en een stuk rustiger! Helaas waren ook alle koffieshops dicht maar achteraf hadden we daar eigenlijk ook geen tijd voor!

Vanavond weer alle foto's bekijken en wellicht kan ik er wat uithalen om aan jullie te laten zien!