Petra

14 november 2013 - Petra, Jordanië

Donderdag 14 november 2013

Om 7.00 uur vertrokken we weer naar het oude Petra. Nu zagen we de route bij daglicht en dat was ook prachtig.  Onderweg zagen we al de eerste uitgehakte Nabateense graftomben uit steen. De siq is een kloof met rotsen in vele tinten rood, die er magisch uitzien. Voor we het wisten stonden we op het beroemde punt van het einde van de Siq met een mooie blik op de Schatkamer. Om stil van te worden. Na vele foto’s vanaf verschillende standpunten liepen we door naar de eerste pittige klim. Ons doel was de Hoge Offerplaats die te bereiken was via 600 treden. Het was behoorlijk zwaar maar het uitzicht maakte alles goed! Eenmaal weer beneden liepen we langs diverse graftombes, een opgegraven kerk met prachtige mozaïek vloer om vervolgens neer te ploffen voor de lunch. Ook al was er niet veel fut meer, toch besloten we ook nog de Ad-Deir (Klooster) te bekijken. 800 treden en 45 minuten verder bereikten we de top van de berg waar de Nabeteers de tempel hebben uitgehakt. De gevel is 45 bij 50 m, de grootste van Petra. Na een heerlijke stop en het genieten van het uitzicht zijn we weer richting uitgang gelopen. Dat duurde nog 2 uur en het liep langzaam omhoog. Kortom, ik ben doodmoe maar heb een fantastische dag gehad!

Morgenmiddag rijden we naar Wadi Rum. Slapen in de woestijn en het blijkt dat ze daar geen WiFi hebben! Dus, twee dagen geen updates!

1. Jaap deen:
    14 november 2013
    Fantastisch dat je het hebt volgehouden. Petra is een 'bedevaart', maar je zult straks terugkijkend op de foto's weer opnieuw genieten. Veel plezier in Wadi Rum
  2. Frits en Babs:
    14 november 2013
    Mooie foto's en leuk om jullie zo te kunnen volgen !
    Geniet er maar lekker van !
    Heel veel plezier !
  3. Mirjam:
    15 november 2013
    Mooie foto's Corrina goed te horen dat je aan het genieten bent!
    Ik zie dat je met de kameel op de bestemming aangekomen bent ipv met je eigen benenwagen! ;-)
    Veel plezier nog!