Dana, Litte Petra en lampjes!

13 november 2013 - Petra, Jordanië

Woensdag 12 november 2013

Na een gezellige nacht zijn we deze morgen de omgeving gaan verkennen. Een kleine trail bracht ons naar een waterbron. Eenmaal daar voorbij hadden we een prachtige overzicht over het dal Wadi Araba en het oude stadje Dana. We bezochten een klein museumpje en de Nature Shop. De Jordaniërs zijn zo enorm vriendelijk. Sta je te genieten van het mooie uitzicht, krijg je weer thee aangeboden. We vonden het jammer dat we hier al weer weg moesten.

Een uurtje later bereikten we ons volgende doel : Klein Petra. Dit was de laatste rustplaats voor men Petra bereikten. Hier zagen we onze eerste uitgehakte huizen en prachtige gekleurde stenen wanden. Daarna reden we door naar onze eindbestemming Petra. Die avond zijn we Petra by Night gaan bekijken. De hele route naar Al-Kazneh (Treasury) was verlicht met kaarsjes. Het was een sprookjesachtige wandeling naar de kloof (ca. 800 mtr) en door de Siq (kloof) 1,2 km. Eenmaal aangekomen op het plein van de Treasury (Schathuis) bleek deze vol te staan met deze kaarsjes. Totaal zijn er zo’n 1500 kaarsjes aangestoken. Zang, muziek en een verhaaltje maakte het geheel compleet. Op het einde mocht iedereen tegelijk flitsen en was de Treasury sprookjesachtig verlicht. Dit was een bijzondere ervaring die ik niet had willen missen.

1. Ina:
    15 november 2013
    Wow, die lichtjestocht klinkt wel heel erg mooi.
    Ben heel benieuwd naar je foto's daarvan.
    Nog veel plezier, maar dat zal vast lukken.
  2. Sjaak in 't Veld:
    18 november 2013
    Wat ontzettend mooi en indrukwekkend
    De reis gaat wel weer snel, nog even genieten!!

Sjaak