Wildlife!

23 augustus 2011 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

23 augustus 2011
Voor we aan het echte werk beginnen, zijn we eerst naar het Anchorage Museum gegaan om een beetje geschiedenis te leren. Na een bezoek bij Fred Meijer (enorme grote supermarkt) voor een lunchpakketje begonnen we aan de mooie route naar Seward. Bij de Turnagain Arm zagen we onze eerste Wildlife........Beluga's. Niet alleen op het uitkijkpunt maar ze zwommen ook mee terwijl we door reden naar Bird Point. Hier staan alleen maar dode bomen.Door de aardbeving van 1964 was dit punt gezakt, waardoor er zoutwater omhoog was gekomen. Maar deze dode bomen worden bezet gehouden door Bald Eagles! Een prachtig gezicht. De volgende stop was de Alaska Wildlife Conservation Center. Een plaats waar verweesde of gewonde dieren worden opgevangen. Daar zagen wij onze eerste grizzlies, moose calves, Moose, Deer, Caribou, Elk, Bison, Musk Ox een Bald Eagle en twee uilen. Nu hebben we een idee waar we naar moeten kijken in de wilde natuur!
Onze volgende "wildlife" waren de zalmen die we tegen de stroom op zagen worstelen en even verder tegen een kleine waterval! Wat een zwaar leven hebben die vissen maar ook een doorzettingsvermogen. Ze bleven het gewoon proberen, maar ja, die drang he?

Onze laatste stop was een stukje voorbij Seward. Onze gids Steve wist dat we daar hoogstwaarschijnlijk zee-otters zouden zien. En hij had gelijk! We zagen er een aantal ronddobberen, op hun rug liggen eten en weer terugdraaien om door te zwemmen.
Wat een eerste dag! Deze werd afgesloten bij de befaamde Ray's in de haven waar ze overheerlijke vis serveren. Nou, de New York Steak was ook niet verkeerd!

Voor morgen is het plan omgegooid. In plaats van wandelen gaan we de boot op. De dag erna wordt er namelijk meer wind verwacht en dan zou het kunnen zijn dat we niet naar de gletsjers kunnen varen maar in de haven moeten blijven.

1. Caroline MUSKENS:
    24 augustus 2011
    Jeetje Corrina, wat bijzonder, ik vind het erg leuk dat ik van je reis zo 'n beetje mee mag genieten, ben alweer nieuwsgierig naar de volgende perikelen.
    Errug onwerkelijk dat jij daar nou ergens verderop in de wereld al die animals live 'into the wild' ziet terwijl wij hier in Holland ons hondje aan de lijn uitlaten in de wijk?!!?
    Geniet er duizend van!!!! dag Caroline
  2. Frits en Babs:
    Hoi Corrina ,
    MOOI, dit soort dingen zie je normaal alleen op t.v.
    Toch wel mooi dat je dit in het ECHT mee maakt,
    Geniet van alles wat je daar allemaal ziet en doet!!
    Hele fijne tijd !!
    Greettzzz Frits en Babs
  3. Sjaak in 't Veld:
    24 augustus 2011
    Dat is echt genieten, werkelijk wildlife.
    En nog ongerept neem ik aan.
    Wel een overgang vanuit de eerdere mist.
    Geniet ervan!!
    Groetjes