Zeebenen

24 augustus 2011 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag gaan we varen! Tot elf uur hebben we ons vermaakt in het centrum van Seward. We hebben alle winkes bezocht (wel een stuk of vijf)! Daarna ging het avontuur beginnen. In de Resurection Bay zagen we al gauw zeeotters drijven. Ze waren allemaal diep in slaap en dobberden lekker rustig op hun rug met hun voorpootjes gekruist onder de kin in de baai. Heel vertederend! Daarna zagen we al gauw 2 humpback whales! Maar deze waren niet zulke uitslovers! Af en toe zagen we een klein stukje van de staart maar meer gaven ze niet weg. Vervolgens zagen we Horned Puffins en Tufted Puffins. Het blijft lachen om te zien hoe ze proberen op te stijgen. Vooral als ze ietwat volgegeten zijn, rennen ze meer over het water en komen ze maar niet los! Hele leuke beestjes! We verwonderden ons over hoe die De Steller Sea Lions op die hoge rotsen zijn geklommen, we zagen zeesterren tegen de rotsen aangeplakt zitten. Hierna ging de boot naar de Holgate Glacier. Helaas regende het hier, maar we hebben toch verschillende afkavelingen gezien van de gletsjer en hebben ons goed vastgehouden als de golf ontstaan door die afkaveling het schip bereikte!
Op de weg terug naar Seward kwamen we wederom een humpback whale tegen, deze zwaaide iets fantieker met zijn staart. En als toetje kregen we nog een groepje Orca's te zien. Jong en oud! Wat een prachtig gezicht. Al met al een hele mooie dag en van alle dieren op de WildLife Guide hebben we alleen de Gray Whale niet gezien! Nou, daar kunnen we wel mee leven!

1. Anita:
    25 augustus 2011
    Wat goed dat je niet zeeziek bent geworden. Dit ziet er toch beter uit, dan de binnenkant van een kotszakje!
  2. Sjaak in 't Veld:
    25 augustus 2011
    Dat was wederom genieten, met zeebenen als bonus!!
    Dat is toch wat anders dan achter je laptop
    op kantoor.
    Mooie impressie
    Sjaak
  3. Sandra:
    Hoi zus,

Wat ben ik jalours zeg, wat een dieren kom jij tegen op deze mooie reis, wat is de temperatuur daar? Volg je elke dag (als je een berichtje achter hebt gelaten)wat ga je morgen doen? gr. Sandra