Zaterdag in Kunming

20 september 2014 - Kunming, China

Vandaag gaan we naar “Het Woud van Steen”. Na 1,5 uur rijden bereiken we het rustige gedeelte van het Stenen Woud. Het andere gedeelte, daar waar Mao ook heeft gewandeld is niet te doen. Zo druk is het daar.

De weersvoorspellingen waren niet best, maar de 80% regenkans was vanmorgen veranderd in 50% regenkans. Jullie kunnen wel begrijpen dat wij blij waren dat we die 50% droogtekans hebben gekregen!

Reisboekwijsheden: Het Woud van Steen (Shilin) staat bekend als het kale karstgebergte. De asgrijze pilaren kwamen honderden miljoenen jaren geleden bloot te liggen toen de zee zich terugtrok.

We hebben twee uur lang geklommen, gedaald, geklauterd, gebukt en hadden de tijd van ons leven. In sommige rotsen zag je een drinkende olifant,  in andere moest je twee innige leeuwen zien (ik zag ze niet…) maar dat het allemaal mooi was, dat staat vast. Wat ook opviel was de rust! Die is namelijk ver te zoeken in China. De WC's vallen mee, het gerochel en gespuug valt mee, maar wat vreselijk irritant is, is het getoeter de hele tijd. Tegen elke andere weggebruiker moet er getoeterd worden om te waarschuwen dat je er aan komt. Grrrr.....

Op de weg naar het hotel begon het te regenen. Wat hebben wij een mazzel gehad vandaag!

De WiFi is hier heel wispelturig, ik kan nu nog geen foto’s uploaden. Zodra dat kan, stuur ik wat door!

Zondag vertrekken wij met de trein naar Guilin om vervolgens met de bus naar Yangshuo te vertrekken. We vertrekken rond 16.00 uur en komen de volgende ochtend rond half tien aan. Geen WiFi dus, hopelijk wel weer in Yangshuo!

Tot dan!

1. Ma:
    20 september 2014
    hoi corrina

ik dacht dat wij nederlanders zulke druktemakers waren.
    maar als ik dat zo lees van die chinezen valt dat dus nog wel mee.
    groetjes ma
  2. Ina:
    20 september 2014
    Yangshuo moet erg mooi zijn, met die mooie rotsen! Hopelijk hebben jullie voldoende tijd om te fotografren! En dan ook hopelijk niet al te veel regen.