Maandag in Yuangshuo

22 september 2014 - Yangshuo, China

Op zondagmiddag zaten we om 15.00 uur op het station waar het 5 maanden geleden zo fout ging.  33 personen werden er doodgestoken door de Oeigoeren. De controle was dan ook enorm. Tot twee keer toe moesten al onze spullen door de scanner, ruimtes waren kleiner gemaakt en er liep veel bewaking rond. Om 16.00 uur vertrok de trein. Tot 18.00 uur was het genieten van het uitzicht. Binnen 1,5 uur reden we langs het Stenen Woud waar we de dag ervoor waren geweest.  De verdere treinreis was weer gezellig, maar om te slapen is het waardeloos.

Op maandagmorgen kwart voor elf kwamen we aan in Guillin waar we de bus namen naar Yangshuo.

Reisboekwijsheden: Yangshuo (provincie Guangxi – ca. 310.00 inwoners is omringd door Karstgebergtes en aan de andere kant door de rivier Li. De afbeelding op de achterkant van 20 yuan is gemaakt op de Li vlak bij Yangshuo.

Het hotel staat midden in het centrum en we zien volop winkeltjes, eetgelegenheden en terrasjes. ’s Avonds gaan we naar de lichtshow. De première van deze show was op 20 maart 2004 en gaat over het leven van de mensen die bij de rivier leven. Er zijn 600 artiesten, allen zijn lokale mensen. De show was adembenemend. Vooral de verlichte Karstgebergte als achtergrond van deze open lucht tentoonstelling maakte alles compleet. Deze dag hebben we afgesloten met een pilsje op het terras van ons hotel!