10 dagen boven de poolcirkel!

17 mei 2012 - Breda, Nederland

Dit jaar was de keus voor een vakantie niet moeilijk. Ik roep al jaren dat ik ook wel eens Noorwegen wil zien. Na veel wikken en wegen kwam ik uit op een reis via SRC-Cultuurvakanties. Over een maand vertrek ik voor 10 dagen naar Finland, Noorwegen en zweden.

Deze keer zal ik alleen maar het noordelijkste gedeelte van Noorwegen zien, maar de rest volgt zeer zeker nog! Een boottocht door de Fjorden en de preekstoel staan namelijk ook nog op mijn verlanglijstje!

Qua temperatuur hoef ik niet veel te verwachten. Gemiddeld is het een graad of 12! Maar ik ben al blij als het droog is. De zon zoek ik het einde van de zomer nog wel op.

Ik weet niet hoe het in het hoge noorden gesteld is met internet, maar wanneer ik de gelegenheid heb, zal ik weer foto's uploaden en schrijven wat we meemaken. Ik moet nu nog wel even goed oefenen op de namen.................natuurpark Urho Kekkonen, Porsangerfjord  etc.

Ik hoop dat jullie mij weer willen volgen en vind het altijd leuk tijdens de vakantie de reacties te lezen!