Alaska Fair en Knik Glacier

5 september 2011 - Knik River Glacier, Alaska, Alaska, Verenigde Staten

4 september 2011
Om negen uur verlieten we ons onderkomen bij Denali N.P. Eerst reden we naar Byers Lake waar je bij mooi en helder weer de weerspiegeling van Mnt McKinley (Mnt Denali) in het water weerspiegeld kan zien. Maar helaas, we hadden de vorige dag al het mooie weer opgebruikt! In plaats van 2 uur hebben we 3 kwartier in de regen gewandeld en zijn we doorgereden naar Talkeetna, een klein toeristisch dorpje. In 1,5 uur hebben we geluncht, wat gewinkeld en heerlijke koffie gedronken. Onze alaskaanse gids vroeg of we zin hadden in een bezoekje aan de Alaska State Fair in Palmer. Dat leek ons inderdaad leuk, dus we hebben gekeken naar de grootste pompoen, de rechtste wortel, de mooiste aardappel en heel veel kalkoenen, biggen, geitjes etc. Daarnaast was er om 18.00 uur ook een lumberjack wedstrijd/demonstratie! Ze brachten het heel leuk, er is veel gelachen maar ze konden er ook wat van! Erg leuk om mee te maken. Verder hebben we lekker met een bakje frietjes langs de vele kraampjes gelopen en genoten van de Fair. Op de weg naar de lodges kwamen we nog een aantal Mooses tegen. De cabins zijn heel knus en morgenochtend krijgen we ontbijt op bed!

5 september 2011
Goh, daar kan ik best wel aan wennen, zo'n heerlijk ontbijtje op bed! Daarna is een groep gaan wandelen. Twee uur klimmen! Daar had ik eerlijk gezegd niet zoveel zin, dus heb lekker met een muziekje op de achtergrond en een bakje thee genoten van een rustig ochtendje! En even later bleek dit een hele goede keurs, de regen valt nu met bakken uit de lucht!
Om 2 uur was het droog en werden we verwacht bij Tom en Tom voor een bootexcursie naar de Knik Glacier. Eerst reden we met een op hogere wielen gezette busje offroad en door het water naar de waterkant waar de bootjes al klaar lagen. In twee boten scheurden we naar de het ijsmeer en de Glacier. Na eerst er lang gevaren te hebben, mochten we aan land om op ons gemak rond te lopen en de ijsbergjes te bekijken. Als afsluiting kregen we warme chocomelk en een stukje WildLife! Een Squirel had grote belangstelling voor onze zakjes rozijnen en nootjes! Al met al weer een leuke excursie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    6 september 2011
    Je verveelt je nog steeds niet he? Ik ontving gisteren je kaart, bedankt! Ik ben het helemaal met je eens, Alaska is the number one holiday destination!! Maar niet verder vertellen, anders gaat iedereen en is de lol er snel vanaf.....
  2. Frits en Babs:
    6 september 2011
    hey Corrina, nou je hebt veel te beleven zo.
    Mooie foto's en mooi al de dieren die je spot.
    Maar wen maar aan de regen,
    want hier is het niet anders.

Nogmaals geniet ervan!

Greettzzzzzz Frits en Babs