Chena Hot Springs

1 september 2011 - Chena Hot Springs Resort, Alaska, Verenigde Staten

1 september 2011
Bummer, toen we vanmorgen opstonden regende het. Toch gingen we om half tien naar het beginpunt van de Angel Rocks Trail. De regen was veranderd in miezer. De trail bracht ons naar de Angelrocks, een behoorlijk klim. Helaas liepen we daar in de wolken, dus het was koud, mistig en nattig. We zijn niet meer verder geklommen maar hebben de ronding afgemaakt. Halverwege hebben we onze lunch genuttigd met een fantastisch uitzicht. Drie uur later waren we weer terug bij de auto. We reden de weg een stukje af om Moose te spotten en warempel, we zagen er eentje lopen. Maar die had in de gaten dat er ook twee jagers hem in de smiezen had. Gelukkig nam hij gelijk de benen, dan maar geen scherpe of mooie foto!

Terug op het resort heb ik wat gelezen en toen ik naar buiten keek, zag ik ineens een Moose in het watertje voor de lodge staan. Na geklopt te hebben op alle deuren van de lodge, zijn we naar buiten gelopen en hebben daar genoten van een relaxte mannetjes Moose, waarschijnlijk een jaar of twee, aangezien het gewei nog niet zo imposant was. 's Avonds na het avondeten werden we geroepen omdat er een moeder Moose met jong in de groentetuin liep. Helaas heb ik die net gemist!
Nu de camera voorbereiden. Er is kans dat we vanavond het noorderlicht zien. We worden gewekt door de receptie, dus duimen dat het helder blijft!

En.......ik heb wat foto's kunnen uploaden van 26 augustus t/m 29 augustus. De rest volgt weer zodra dit kan!

Aanvulling: We zijn om kwart over een gewekt door de receptie omdat het noorderlicht te zien was. Vlug in de kleren geschoten en naar de vliegbaan gelopen. Daar hebben we inderdaad het noorderlicht gezien. Nog niet in de vele kleuren zoals je wel eens op foto's ziet, maar dan moet je een kraakheldere nacht hebben en bij voorkeur sneeuw, zodat de kleuren mooi weerkaatsen.

Nu was het niet helemaal helder maar we hebben wel de witte "vegen" gezien en een prachtige sterrenhemel! Wat een ervaring, nu slapen, over een paar uur gaat de wekker weer!

1. G. Eijkelkamp:
    2 september 2011
    Leuk steeds je verslag te kunnen lezen.
    Groetjes aan Saskia