Weer internet!

31 augustus 2011 - Chena Hot Springs Resort, Alaska, Verenigde Staten

30 augustus 2011
Om negen uur verlieten we Kennicott. Vandaag zal het een rijdag worden. We hebben er weer ruim drie uur over gedaan om Wrangell-St. Elias uit komen. Bij het visitor center konden we de film "The Crown of the Continent" bekijken en daarna buiten in het zonnetje onze lunch nuttigen. Het lijkt wel vakantie! Hierna stopten we nog even in Glenallen, waar we eindelijk een postkantoor vonden en onze kaarten konden versturen. Terwijl we doorreden naar onze eindbestemming begon de natuur te veranderen in toendra. Het seizoen is hier duidelijk aan het veranderen. De kleuren groen, geel en rood wisselen elkaar prachtig af. Je raakt er niet op uitgekeken, zo mooi! Om half zeven (iets teveel foto-stops gehad) bereikten we onze bestemming voor vandaag: Tangle Lake Inn, een Alaskaanse lodge gerund door Nadiene! Nadiene is een struise dame van 75 jaar, rookt als een ketter en drinkt als een matroos en.............houdt van karaoke! Het koste wat moeite, maar we hebben Nadiene overgehaald te gaan zingen Al gauw zong iedereen mee. Al met al een hele gezellige afsluiting van de dag!

31 augustus 2011
Deze morgen opgestaan met regen. Maar tegen de tijd dat we wegreden was dat weer voorbij. Al snel werd er een Moose gespot in een meertje. Als een stel paparazzi's klikten de toestellen zodra de Moose zijn hoofd optilde en naar ons keek. Toen we op een gegeven moment wel genoeg foto's gemaakt hadden kwam er ineens een klein Moosje het water ingestapt! Wederom werden de fototoestellen in paraatheid gebracht en hebben we mooie, vertederende plaatjes kunnen schieten. Daarna zijn we verschillende keren gestopt om de Alaska Pijplijn te bekijken. Ook al ontsiert het het land, het is wel imposant!
De lunch nuttigden wij bij Rika's Roadhouse. Tijdens de Goldrush een belangrijke pleisterplaats voor bevoorrading van de goudzoekers en een plaats om te eten en te slapen.
Daarna was Santa Claus aan de beurt. In het plaatsje North Pole zit de heuse kerstman. Wat je ook maar kunt bedenken nodig te hebben voor de kerst, is in zijn winkel te koop!
Tot slot hebben hebben we gegeten in een Brewery en om 21.00 uur bereikten we ons hotel voor de komende twee nachten. Een resort waar op elke deur een waarschuwing hangt:

Bear Warning! Bears have been seen on property! Please be aware!

Goed uitkijken dus! Internet is hier wederom heel traag, dus de foto's volgen nog.............

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    1 september 2011
    Heb je al met je blote kont in de hot springs gezeten?? Of te druk met het exploiteren van je pukkie, zodat de hele groep kan mailen met thuis? Je blijft een zakenvrouw he!! LOL
  2. Corrina:
    2 september 2011
    Hihihi, jij snapt het! Er zijn hier ook 2 grote bussen chinezen of japanners aan komen rijden. Je snapt wel hoe druk het nu in die pool is! Enne, we moeten netjes in badpak hoor.....