Dinsdag; de laatste dag in Beijing

9 september 2014 - Beijing, China

De zon deed weer flink zijn best toen we deze morgen opstonden. Vandaag zouden we te voet onbekend Beijing gaan verkennen. We begonnen bij een Pagode uit de 9e eeuw. Nog steds bewoond door de nonnen. Vervolgens liepen we door de Sovjet Hutongs, leefgemeenschappen maar dan vanuit betonnen blokdozen.Deze betonnen blokkendozen zijn in de plaats gekomen van Hutongs en om toch sociale contacten te houden met je buren, is er een park (AAA) aangelegd waar je de gepensioneerden ziet kaarten, dansen of gewoon samen babbelen.Via smalle steegjes kwamen we op een lokaal antiek marktje. Ook hier hebben we moeten afdingen. Sandra heeft een ketting en hanger van een taoische gebedsmolen  gekocht en ik een Garnesh, een Tibetaanse/Taoische hanger.

De lunch hebben we genoten in de moslimwijk, en weer werden er andere kleine gerechtjes op de draaitafel geplaatst. Overheerlijk.

Met volle buik bezochten we een Taiwanese temple en tot slot de Niujie Moskee. De wandeling was ca. 8 km en echt een must! Heerlijk om op deze manier afscheid te nemen van Beijing. Om 21.00 uur gaan we naar het treinstation, om de nachttrein te nemen naar de volgende bestemming Pingyao.