Donderdag in de regen op excursie!

11 september 2014 - Pingyao, China

Helaas, vanmorgen stonden we op met regen en dat is niet meer goedgekomen vandaag. Om 9.00 uur kwam de gids Troy ons ophalen. Met een zeer gammele bus reden we naar de deftige Wang Family Courtyard. Dat is een karakteristiek Shanxi-woonhuis uit de Qing-dynasty. Deze bestaat uit vijf courtyards, ik probeer een foto toe te voegen waar een maquette te zien is met de grootste Courtyard, daarnaast ligt een kleinere courtyard van een broer, te bereiken met een loopbrug. Het is een enorm groot complex, volgens mij ideaal om verstoppertje te spelen.

Hierna reden we door naar de Shuanglin-tempel met een mooie collectie bijzondere beelden uit de Song- en Yuan-dynasty. De vier wachters zijn indrukwekkend, de Judges of Hell waren gaaf en genieten is de zaal met de uitbeelding van het leven van Boeddha.

Tegen vieren zijn we weer terug in het hotel om daar nog lekker te gaan eten. Vanavond gaan we weer naar de trein, op naar de volgende bestemming Xi'an.

1. Mieke frieswijk:
    12 september 2014
    Wat indrukwekkend allemaal en dat het allemaal door mensenhanden gemaakt is! Wel mooie beelden om je achter te verstoppen idd