Goal!!!!!!!!!

6 juli 2010 - Kirkjubæjarklaustur, IJsland

Stel je voor, een klein kamertje waar normaal 6 mensen kunnen zitten. Een TV die om  de  2 minuten uitvalt en een bus  met nederlanders die opeengepakt naar de wedstrijd kijken.
Hier in IJsland  werd  ook enorm meegeleefd met Oranje en loopt iedereen met een big smile rond. Eerst  twijfelden we  of we wel naar huis toe wilden gaan  met die weersvoorspelling (hier is het wel zonnig  maar een graad of 15/16) maar nu  hebben we unaniem besloten, ook al wordt het 40 graden, wij komen naar huis!

Vandaag wederom (sorry, het wordt eentonig) een  fantastische dag gehad. Nadat iedereen op de veekar was gedreven reden we naar het vogeleiland Ingolfshofdi. Als een ervaren (ahum) vogelspotter ben ik op mijn kont naar de papagaaienduikers (puffins) gekropen en heb  hele mooie  close-up's van  dit schattige vogeltje. Totaal zo'n  100 foto's gemaakt (oeps). Ik kan ze helaas niet uploaden, denk dat de verbinding een beetje traag is.

Vanmiddag zijn we naar de Waterval Swartifoss gelopen met mooie basalszuilen. De wandeling was pittig maar wel heel mooi. Alles bloeit hier en het ziet  er  prachtig uit!

Ha, het  is wel de  goden verzoeken met  zo'n naam, maar goed  dat hij geen Storm  of Rainy heet! Het weer was lekker vandaag,  zonnig en ca. 15/16 graden maar ook hier is sprake van  een oranjekoorts! Geniet ze allemaal daar in Nederland, doen wij het hier!

1. Betty:
    7 juli 2010
    Jammer van de fotos van de vogeltjes ik moet maar wachten om ze te zien als jij thuis bent. Nou hier is het lekker warm klaar voor zondag hoop je gauw te spreken nog veel plezier.
  2. Alexia:
    8 juli 2010
    dat heet een iglo...daar hoort ook geen stroom, tv etc.