Naar huis!

9 juli 2010 - Reykjavík, IJsland

Gisteren zijn we eerst een heerlijke  strandwandeling gaan maken. Op de weg naar Thingvellir Nationaal Park reden we langs de  Eyafjallajokull die nu  heel rustig is. We zagen geen pluimpje en de vulcaanas is inmiddels  weggewaaid  of weggeregend. In 930 is in Thingvellir NP  de eeste parlementaire democratie ontstaan. De kloof is ontstaan door het schuiven van de Europese en Amerikaanse tektonische platen. De acoustiek was  uitstekend voor de  sprekers  in deze  kloof. Was er ook nog  een  klein watervalletje en watertje waar vroeger de  veroordeelde  vrouwen werden verdronken.  Waarop sommige mannen meedeelden het toch  wel jammer te vinden dat de tijden veranderd zijn (!).

Hierna reden  we  naar Reykjavik. We zijn op de eindbestemming.

Deze morgen ben ik eerst gaan whalewatchen. Ondanks een flink schommelende boot ben  ik niet zeeziek geworden en heb ik twee minkwhales gespot. En ook weer tientalle puffins. Wat zijn die beestjes grappig. Ze hebben ook een hele komische  manier van vliegen,  nou ja,  het is meer flapperen! De rest van de dag heb ik het centrum van Reykjavik verkend. De creditcard doet het nog  steeds, nu  kijken hoe we alles  thuis krijgen, hahahaha.

Allemaal bedankt voor  het meebeleven van mijn reis door IJsland. Het  is een prachtig mooi  land  dat je in zijn ban  krijgt. Het weer zit niet  altijd mee, maar als je eenmaal de zon ziet dan ben je om. Ik ga thuis op  mijn gemak uit ca. 1000 foto's een mooie selectie maken en in  een foto-album zetten. Als dit klaar is zal ik een link doorsturen voor degenen  die meer foto's van IJsland willen zien. Bedankt allemaal voor  jullie berichtjes, het  is gewoon heel leuk dit in IJsland te lezen.

Tot de volgende reis!

Corrina

1. Herman visscher:
    9 juli 2010
    Fijn dat je zo hebt kunnen genieten.
    Kom goed naar huis en geniet van de zomers hitte hier.

herman
  2. Frits en Babs:
    Hoi Corrina,
    zit er al weer op, dat is snel voorbij!
    Maar zo te horen en te zien heb je wel genoten van alles!
    Mooi, dat pakken ze niet meer af!
    Maar bereid je maar voor op het Hollandse Tropische weertje!! (want het is warm hier)
    groetjes Frits en Babs
  3. Jeanne Herijgens:
    Ha Corrina,
    Je hebt weer voortreffelijk je belevenissen opgeschreven en wij, wij hebben er weer van genoten.
    Goeie terugreis en welkom in ons warm landje.
    Groetjes Louis en Jeanne
  4. Betty:
    9 juli 2010
    Wij hebben jou mooie reis beleeft wat een super manier om samen dit mee te maken zag er naar uit naar de volgende bericht met je schitterende fotos bedankt tot gauw.
  5. Sjaak in 't Veld:
    9 juli 2010
    Dank voor al je berichten, alsof we erbij waren.

Goeie reis en welkom thuis straks
    Groet
    Sjaak
  6. Hans Koning:
    10 juli 2010
    De overgang qua temperatuur zal wel enorm zijn, maar je bent weer op tijd thuis voor de grote finale.
    Ik ben er nu al gespannen voor ;-)
  7. Tante gonny:
    10 juli 2010
    Welkom thuis in een snikheet Nederland.
    Je hebt ons, met je foto's en verhalen, nieuwsgierig gemaakt naar IJsland.
    Groetjes,
    Tante Gonny OOm Kees