Valdez en Wrangell-St. Elias Nationaal Park

28 augustus 2011 - Kennecott, Alaska, Verenigde Staten

26 augustus 2011
Voordat we Seward verlieten bezochten we eerst het Sea Aquarium. Dit is een research centrum die hun kennis graag met ons delen. Zo kan je voelen hoe de huid van een zeeotter voelt, die van een Stellar Sea Lion en zelfs (onder toezicht) zeesterren of zeeanemonen.  Daarna reden we naar Portage Lake, normaal gesproken een met ijsschotsen bezaaid bergmeer, maar zo in het najaar was er niet veel van dat ijs over! Maar we hebben lekker geluncht en om half een stonden we klaar om door de tunnel naar Whittier te rijden. Daar scheepten we in op de Ferry die door de Prince William Sound naar Valdez voer. We zagen vele gletsjers, stellar Sea lions en de missende ijsschotsen! Hebben we daar toch nog mooie foto's van! Na deze prachtige tocht kwamen we aan in Valdez. Hier eindigt de Alaska Pipeline. Na het inchecken zijn we Valdez gaan verkennen maar daar waren we binnen 5 minuten al doorheen!

27 augustus 2011
Vanmorgen zijn we eerst gestopt bij de Safeway om het een en ander in te slaan zodat je niet elke maaltijd in het komende hotel hoeft te nuttigen. Daarna begonnen we aan de lange rit naar Wrangell St. Elias N.P. Onderweg zijn we verschillende malen gestopt en we konden er geen genoeg van krijgen. De "Indian Summer"  is langzaam aan begonnen en we zagen prachtige rode bergen met gele velden. Prachtig! Ook de bomen beginnen langzaam te verkleuren en we kregen te horen dat dit nog niks is. Als we straks bij Fairbanks zijn moet het nog kleurrijker worden. Een andere stop was helemaal gaaf. Onze eerste Moose in het wild! De Moose had ons al gauw in de smiezen maar na even de kat uit de boom gekeken te hebben besloot zij dat zij niks van ons te duchten heeft en ging verder met grazen.
Onderweg zagen we nog vervallen bruggen, leuke plantjes en mooie overzichten tot we het einde van de weg bereikten. Hier werden alle koffers op twee karren geladen en liepen we een brug over naar het plaatste McCarthy. Omdat we teveel "foto-stops" hebben gehad, waren we te laat om de wandeling naar Kennicott te maken. We werden op gehaald door twee shuttle-busjes en die bracht ons naar een prachtige gelegen lodge. Voor we de dag afsluiten hebben we nog de activiteiten voor de komende twee dagen besproken. De wandeling naar de gletsjer doen we in grote groepen. De laatste dagen zijn er verschillende beren aangetroffen op deze route!

Aanvulling: De foto's volgen later. Er is hier wel internetverbinding maar niet goed genoeg om foto's te uploaden! Wellicht later en anders als we weer in een iets meer bewoonde wereld zijn!

1. Frits en Babs:
    28 augustus 2011
    Hoi Corrina ,
    leuk om weer een berichtje van je te lezen!
    Tof wat je daar allemaal ziet!
    Mooi!!!
    Geniet van alles hè!
    Groetjes Frits en Babs
  2. Betty:
    28 augustus 2011
    Hoop de foto's gauw te zien het lijkt mij en geweldig vakantie voor jou zoveel dieren en mooie omgeving is en hele belevenis geniet er van tot de volgende keer Gr. Betty
  3. Angelina:
    29 augustus 2011
    Ik vind het leuk om jou te "volgen" op je reislog. en ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's

Veel plezier nog
    Gr.
    Angelina
  4. ad snoek uit oosterhout:
    31 augustus 2011
    ik vind het geweldig jou reis zo te volgen,nog heel plezier. ad snoek,