Zondag in en rond Beijing!

7 september 2014 - Beijing, China

Reisgidswijsheden: De Chinese muur ook wel Grote muur geheten is zo’n 6200km lang. Het 1e deel van dit bouwwerk werd vanaf 200 v. Chr. gebouwd door de Qin-dynastie van het oude China. De muur werd opgetrokken als een verdedigingswerk tegen rondtrekkende invasielegers vanuit het Noorden. Meer dan een miljoen mensen bewaakten de muur vanuit ruim 1000 forten en uitkijktorens. In 1987 is de muur opgenomen door de UNESCO op de wereld erfgoedlijst. In 2007 werd de muur tot een van de 7 wereldwonderen gekozen.

Toen we vertrokken werden we gewaarschuwd en geadviseerd om regenkleding mee  te nemen. Het was helaas erg bewolkt. Gelukkig is de regen weggebleven en deed de zon hard zijn best om door het smogwolkendek heen te breken. We hebben het stuk bij Badalong beklommen en deze was bij tijd en wijlen zeer pittig. De treden zijn zeer verschillend van hoogte, dit hebben ze zo gebouwd zodat de paarden niet in een drafritme zouden komen. We hebben ruim een uur geklommen en een half uur gedaald, zwaar maar absoluut de moeite waard.

Vervolgens gingen we naar het zomerpaleis.

Reisgidswijsheden: Sinds 1998 hoort het Zomerpaleis (Yiheyuan) bij het Werelderfgoed van UNESCO. Het complex van 70.000 m2 is aangelegd in een uitgestrekt domein rond een groot, kunstmatig meer, het Kunming-meer en bestaat uit allerlei rijk versierde en goed bewaarde paviljoenen, gaanderijen, woningen en tempels.

Met een drakenbootje staken we het Kunming-meer over naar het punt waar de marmeren drakenboot ligt. Vanaf daar zijn we langs het water geslenterd, door de gaanderijen gelopen en genoten van de in hele grote getale chinezen die op zondag gezellig met de familie naar dit buitengebied gaan.

Daarna brachten we een bezoek aan de Pearl Market, waar je echte nep kan scoren. Overal werden we aangesproken of we een T-shirt willen, een parelketting etc. Helaas weten ze nog niet dat wij Hollanders kijken, kijken maar niet kopen! Wel heb ik daar een heerlijke mokkakoffie bij de Starbucks gekocht. Genieten!

Na het avondeten bezochten we het Rode Theater. Daar werd een Kung-Fu show opgevoerd, deze was spectaculair en het vertelde de legend van Kung Fu.

Om negen uur zijn we weer terug in het hotel en kijken terug op een prachtige dag!

1. Thijs Pouls:
    Doe maar lekker hollands
  2. Ina:
    7 september 2014
    Aaahh, mooie foto's van de muur! Die eerste moet ik nog even een nachtje over slapen wat ik daarvan vind.
  3. Mieke frieswijk:
    7 september 2014
    Gelukkig kon je weer een Starbucks scoren!
  4. Anita:
    7 september 2014
    Starbucks zit sinds gisteren ook gewoon in Breda hoor!
  5. Jaap deen:
    7 september 2014
    Kan na lang onderzoek de vertaling van het Chinees boven jullie hoofden niet boven water krijgen. Mogelijk; '' say cheese in chinese". Ik hoor het nog wel.
    Mooie foto's van de muur!
  6. Debby Pouls:
    8 september 2014
    Hoi Corrina en Sandra,

Leuk om jullie zo te volgen. Hoe is de groep?
    Veel plezier.